Reaguursels
Inloggen
Toch nog een positieve noot:
Een prachtige ‘Wake-up call’ (pun intended) voor iedereen die ‘links’ is en sympathiseert met partijen als Bij1, waar deze meneer naar eigen zeggen op gestemd heeft (geen commentaar daarover, deze man heeft het - gezien de bagger die over hem heen komt op Twitter - al moeilijk genoeg).
WAAG het niet om af te wijken van wat als de officiële leer wordt gepredikt. Afvalligheid wordt binnen dit soort sektes nooit getolereerd. En deze meneer ondervindt nu wat dat betekent;
Je wordt opgevreten. Van alle kanten aangevallen.. De revolutie (vr)eet nu eenmaal haar eigen kinderen op.. Zie bijvoorbeeld J.K. Rowling. Weet u nog hoe die destijds op handen werd gedragen over haar pro-vluchtelingen standpunt?
Menig linksmensch- en collega van Buijs met genoeg intelligentie om een ‘van bovenaf’ opgelegde leer kritisch te kunnen beoordelen zal hierdoor waarschijnlijk bezorgd om zich heenkijken richting hun ‘kameraden’.
Zolang je precies hetzelfde lult als zij, dan prima. In die comfortzone zaten zij dus tot nu toe altijd. Maar nu zien ze dus dat wanneer je van de leer afwijkt je ‘trouwe’ kameraden je niet alleen als een baksteen laten vallen, maar je ook compleet fileren.
Ik denk dat we de komende tijd meer spijtoptanten gaan krijgen. Wellicht niet openlijk, zoals Buijs. Want anders eindig je dus als Buijs.
Maar menig kritisch linksmensch zal stilletjes afstand gaan nemen. Want de maskers van hun (extreem)linkse kameraden zijn afgevallen.
Laten we hopen dat dit inzicht aanstaande maart zich in de stemhokjes uit.
Onze beste bondgenoten zijn paradoxaal genoeg juist mensen als Sylvana. Borderliners (zonder intellectueel denkvermogen) met narcistische persoonlijkheidsstoornissen houden uiteindelijk weinig vrienden over.
Hebben wij dus ook mooi onze ‘nuttige gekken’.
Maar Buijs is ook een wappie:
"Niet alleen op het gebied van diversiteit en inclusiviteit, ook bijvoorbeeld op thema’s als het klimaat, corona, Oekraïne: de wetenschap claimt de objectieve waarheid op al dergelijke onderwerpen en als je die claims niet gelooft ben je een afvallige: anti-wetenschap, anti-vax, een complotdenker, racist, Poetin-lover. "
Het gaat niet om welk standpunt je inneemt, maar of je goede argumenten hebt, zelfs aan de UvA. Dat hij neigt naar allerlei rare standpunten op de gebieden die hij noemt zegt ook wel iets over de wetenschapper Buijs zelf denk ik. En de vraag hoe wetenschappelijk hij zelf is. Bijvoorbeeld heeft hij publicaties in vaktijdschriften of is hij een geziene gast op congressen van zijn vakgebied? Ik heb geen idee, maar krijg de indruk dat hij ook een soort wetenschappelijk schnabbelaar is. Wat misschien geldt voor alle wetenschappers aan de faculteit sociale wetenschappen.
Steek een spade in de grond in Amsterdam en de stront zal om uw oren spuiten.
Buijs is tegen woke en non-binair, wat ik best logisch vind, maar hij heeft ook een persoonlijk belang: Als homo wil je graag dat "gender" een biologische grond heeft, want daaraan ontleent LHBTI veel geloofwaardigheid. Dat staat natuurlijk haaks op het idee van gender als een puur subjectief construct, het idee dat "woke" aanhangt.
Ik ben niet woke maar ik ben ook geen fan van de aandachtszieke Laurens. Deze keer ben ik het niet eens met Wierd Duk, meestal wel. Lale Gul had een verstandige column over Laurens in het Parool en werd door graaf Sander gelijk omarmd. Het zijn verwarrende tijden.
Waarom is hij aandachtsziek?
Maar volgens woke bestaat woke helemaal niet en is dit een rechtse frame danwel constructie.
En als er dan een docu over gemaakt wordt: 'Ik Woke van Jou.' dan moeten wij geloven dat Woke louter bestaat uit in de marge opererende verwarde types die op zoek zijn naar bevestiging of zich afzetten tegen pa en ma.
Ja ja.
Ik ben benieuwd of het vervolg er ook komt, wie er achter deze beweging zit; wie het financiert etc.. Maar daar zullen we weinig van horen ben ik bang..
Je kan ook niets meer denken!
P@ssy, je bent toch niet bang voor een paar non-gender wokies, kom op man.
nou, wat denken jullie? Buijs vanavond bij Op1, Jinek, Khalid & Sophie, Nieuwszuur? Of blijft het oorverdovend stil?
-weggejorist-
Goed interview met hem in de Telegraaf van vandaag. Lezen i.p.v. domme one liners.
Stukje service:
archive.ph/WOfQZ
@Basil Fawlty | 30-01-23 | 18:20: Handig! Dank.
Waakzaamheid is de prijs die we betalen voor vrijheid. En we lopen heel wat termijnen achter.
Mooi gezegd.
Wie?
Nederland, einde werk.
Zielepiet
Gedonder op een Meningen-faculteit... Goh wat een wonder.
Situationeel ziek zoals dat heet in HRM-termen, net als Ollongren altijd situationeel ziek wordt als het te heet wordt in haar keuken.
Slecht vergelijk.
Komt het weleens voor dat linkschmensen elkaar niet helemaal de tent uit vechten?
Deze man stemde op Sylvana Simons. Wat je zaait zul je oogsten..
Er is niemand die de titel 'slachtoffer' zo mooi draagt als Laurens.
Ik heb de neiging om te zeggen: “wat had je dan verwacht Buijs, toen je voor de UvA ging werken wist je waar je terecht zou komen.”
De realiteit is uiteraard dat Buijs als enige persoon met realiteitszin wordt gesloopt door het gedachtengoed in dat gesticht.
Hmm, sociale wetenschappen, en dan ook nog aan de UvA en dan ook nog bezig met diversiteit. Is dat niet een beetje vragen om moeilijkheden? Ik bedoel: Wat wil je daar nou als wetenschapper / onderzoeker / docent?
"Sociale wetenschappen" -- Dat is een contradictio in terminis
Als je het over een nepstudie hebt dan staat deze boven aan de lijst.
Deze studie schoffeert alles wat de wetenschap beoogt (zoals diepgang, brede visie, geen taboes, betrouwbaarheid, objectiviteit, integriteit, striktheid etc.).
Woke is klassieke onverdraagzaamheid in een nieuwe vermomming.
Wat kan er gebeuren dan? Dat er een wokist begint te schreeuwen in de collegezaal? Dan brult hij toch gewoon terug?
Onze samenleving gaat ten onder aan het niet verbaal uitvechten van kwesties die steeds opnieuw begonnen worden door ideologisch gedreven activisten.
Het is met activisme hetzelfde als met het bezuinigingsbeleid: iedere keer dwingen ze je een stapje terug tot je er achter komt dat ze je na verloop van tijd 10 km van je doelen hebben verwijderd.
Het is groepsgewijs en agressief.
Zegt hij nou dat hij eigenlijk helemaal niet ziek is? Nou mij best hoor; woki doki.
Maar ergens zegt Laurens: “We kunnen dit niet aan rechts overlaten!” en dat kan je toch niet door de vingers zien. Het is zoals wel vaker tegenwoordig dat het niet gaat om WAT er gezegd wordt maar WIE het zegt.
Da's mij te woke.
Misschien eens een topic aan wijden wat woke is? Wat dat gedoe met genders is?
Iemand die met een penis wordt geboren maar zich identificeert als vrouw? Lijkt me rijp voor de psychiater en verder niemand mee lastigvallen lijkt me. We hebben immers meer te doen. Vervelend voor je en wellicht is ombouwen prima, maar zoek het lekker uit. Zet na ombouw in het paspoort gewoon geslacht tot en met datum x en geslacht vanaf datum x. Dat is de waarheid en dan nog zijn we aardig want eigenlijk ben je gewoon een geopereerde man of vrouw. Hooguit ben je wat kwijt en slik je wat.
Verder dan dat gedoe met discriminatie en iedereen is gelijk. Hoezo? De hele, maar dan ook de gehele natuur, is gebaseerd op onderscheid. Discriminatie = onderscheid maken.
Laten we discriminatie dus koesteren.
Twee dingen: eerst zegt een bepaald geloof dat we allemaal gelijk zijn, althans dat is de simpele versie van die gelovigen en ten tweede wordt overal geroepen dat we gelijk zijn.
Ik heb nieuws: we zijn niet gelijk.
Vraag: mag ik op bepaalde gronden besluiten, zoals zeggen dat ik iemand niet aanneem omdat het een blanke man is? Dat lijkt me een bizarre reden en dat zegt wat over het bedrijf. Dito als het een vrouw is of een gekleurd iemand is. Maar als jij dat zo wilt: jij bepaalt toch met wie je wilt werken en leven?! Nu dan.
Waar de grens moet liggen is dat wetten in principe hetzelfde zijn voor allen in dezelfde situatie.
Wat is woke? Dat je dit niet begrijpt?
Cynical Theories, van Helen Pluckrose en James Lindsay. Geen luchtig werkje om te lezen, maar zeer de moeite waard om de huidige gekte te begrijpen.
www.bookspot.nl/engelse-boeken/cynica...
@Blauwpetje | 30-01-23 | 17:19: Thanks. Besteld.
@Zomaarwat | 30-01-23 | 17:27:
Je kunt ook de website New Discourses aandoen. Die wordt ook door Lindsay gerund. Waarschuwing: James Lindsay heeft over het algemeen enorm veel woorden nodig om iets te bespreken, heeft de neiging om op hol te slaan, maar er staan ook veel ingezonden artikelen op de site die best de moeite waard zijn.
@Schoorsteenveger | 30-01-23 | 18:23: Jij ook bedankt!
▼ 1 antwoord verborgen
Als we nouu eens met 100 reaguurders in de zaal gaan zitten, dan kan hij zijn verhaal toch gewoon houden?
Laten we nou stoppen met dtt te accepteren.
Dus de UvA flikkert hem eigenlijk voor de bus? Laurens probeert het niet echt en de woke heeft het alleen over zichzelf.....
Het doet mij een beetje denken aan Giordano Bruno die als 15 jarige in het klooster ging en later tot priester gewijd werd. Hij was dus "een van ons", Alleen had Giordano andere ideeën over natuur, een opperwezen en de wereld, dus werd hij gecancelled en moest vluchten voor de katholieke kerk. Uiteindelijk werd hij uitgenodigd om naar Venetië te komen als een soort van verzoening. Daar werd hij liefdevol ontvangen op de brandstapel.
Ik wil Giordano niet beledigen door hem te vergelijken met Buijs, zeker niet, maar als ik Buijs was zou ik voorzichtig zijn met de barbecue.
Safe Space slegs vir Wokies.
Na ampel beraad ben ik tot de conclusie gekomen dat we het beste de sociale wetenschap in zijn geheel geheel kunnen cancellen. Niemand zal er last van hebben behalve de schetenwappers zijn. Maar ook dat is geen probleem want er moeten per slot van rekening ook nog pizza's worden bezorgd en vakken worden gevuld.
Om te beginnen noemen we het geen wetenschap meer, maar iets met poging tot opleiding en plakken we het aan een MBO (valt een beetje over te onderhandelen).
Klopt, niend mist het.
Zie je wel, ik had toch gelijk.
Ik word zelf de anti-wokemagiër genoemd.
Woke+fascisme, twee stammen van dezelfde tak:
"Alleen mijn gelijk is het echte gelijk".
Tsja, Geert. Ik geef je gelijk maar je wist toch dat je daar woke moet zijn en moet oprotten als je dat niet bent? Of ben jij er zo een die in de jaren '35-'45 op een nazi-bijeenkomst in Nürnberg als Joodse rabbi gekleed een ander en beter werelddenken zou gaan propageren?
Het gaat hier om een school, prachtige wo2 vergelijking weer.
Ziek? Je bent helemaal niet ziek. Ok, ok. in je hoofd misschien.
want??
Van een toxische werkomgeving kun je behoorlijk ziek worden.
Dan heeft Nederland ook zijn eigen Bret Weinstein. We konden natuurlijk niet achterblijven. Wat is daar eigenlijk van de terechtgekomen?
Uva beveiliging, net het stukje uit RAW teruggekeken van Eddie Murphy over de politie
“ pull over”
Ik sprak iemand die vertelde dat hij nog nooit een werkgever had gevonden die psychisch in staat was om hem aan te nemen, leuke gast, jaar of vijfenveertig en nog nooit gewerkt.
Zeker een met een autoriteitsprobleem zodat ie 'niet voor een baas' kan werken maar evengoed gaat husselen voor een lokale zetbaas van Taghi.
@Joris Beltsin | 30-01-23 | 16:14: Nee hoor, gewoon rijke familie, erfenis enzo.
Nu zouden meerdere docenten van de UVA of andere universiteiten gebruik moeten maken van het momentum en dhr Buijs openlijk hun steun betuigen en achter hem staan
Kan, als ze hun auto niet parkeren bij de Uva, en een geheim adres hebben. Er zijn te veel "revolutionaire helden"
@skoftig | 30-01-23 | 16:10: De UvA en veel andere organisatie zijn voedingsbodem voor radicalen zoals destijds de RaRa.
Krakers, antifa/AFA, woke, BLM, KOZP, het is allemaal verschrikkelijk en maatschappijontwrichtend tuig. Je moet voor je leven en dat van je kinderen vrezen. Dat gebruiken ze zelf als spookbeeld voor milieuextremisme maar als het echt speelt negeren ze het en demoniseren ze liever jij die het zegt.
We hebben geen democratie maar een niet weg te krabben bestuurscarrousel en die zijn gebaat bij verdeel en heers en dus blijft dit tuig zijn gang kunnen gaan.
Maar één tegenactie, één gek iets van rechts, en het is dom, stom, achterlijk, wat een idioot, antidemocratisch en ontwrichtend extreem-rechts.
Ik begrijp hier de weerstand tegen Buijs niet. Eindelijk iemand die zich uitspreekt tegen de Woke gekte die onze samenleving ondermijnt. We zouden als een man/vrouw achter hem moeten staan.
Mag ik als hen mij daar ook voor uitspreken?
Tja, zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.
Laurens heeft gelijk over woke, maar is verder een van de pot gerukte wappie met meningen die als een lul op een drumstel slaan en niet op een universiteit thuis horen.
Behalve dat hij zelf helemaal woke is en dat ook toegeeft hij is alleen niet zo "extreem".
twitter.com/laurensbuijs/status/16181...
De weerstand tegen Buijs zit hem erin, dat hij het monster mede zelf geschapen heeft.
juist
@WeirJack | 30-01-23 | 15:59: Dat is juist het mooie aan de hele zaak. Het zorgt ervoor dat woke en 'extreem-rechts' niet meer pal de hele tijd pal tegenover elkaar gezet hoeven worden. Er is nu een mogelijkheid dat zelfs de aanhangers van woke nu zouden kunnen toegeven dat er grenzen zijn.
@TheEgg | 30-01-23 | 16:05: Voilá.
Wat is een Laurens Buijs, en zo ja, waarom?
▼ 5 antwoorden verborgen
Yuri Bezmenov had gelijk. Het is gewoon eng om te zien. Interview uit 1984. Uit welk jaar zou het anders moeten komen?
youtu.be/IQPsKvG6WMI?t=163
Dank! Kan niet vaak genoeg gelinkt worden.
Hier het hele interview voor geïnteresseerden.
www.youtube.com/watch?v=yru14mMES1c
Zelfs de SP ziet Antifa helemaal niet zitten.
Straks richt Antifa nog een politieke partij op.
Een naam hebben ze al: de PLO.
In het begin had ik wel wat sympathie voor 'm, maar elke dag janken in draadjes van 16 tweets gaat snel vervelen. Zoek het lekker uit Laurens. Ga lekker als ZZP-er zonnepanelen leggen, leuk voor het klimaat en goed voor je portemonnee
Wel lafjes dat ie zich ziek heeft gemeld.
We hebben juist mensen zoals hem nodig om een keer op te staan.
Sta zelf dan een keer op, typheld. Met je bochel.
@Wiezewalakristalix | 30-01-23 | 15:54: ik zit op de reachtruck de hele dag. Heb niet echt het bereik van een Laurens.
Inderdaad, de revolutie vreet zijn eigen kinderen op.
Als je niet op social media zit, merk je helemaal niks van bedreigingen en voel je, je ook niet onveilig. Dat hele woke gebeuren gaat dan ook grotendeels aan je voorbij trouwens.
U bent het reaguurder account van Rene van der Gijp?
Nou ja... Dat zou je denken...
Vanuit dat stukkie dat ik gelezen heb krijgt hij gewoon de dolk in zijn rug . Op een moederne#kende universiteit...!!!
Dat heb ik ook. Ik lees veel over Woke in kranten en op websites, maar in het werkelijke leven ondervind ik er geen hinder van. Terwijl mijn kennissenkring erg divers is.
@Après toi | 30-01-23 | 15:55:
Ik ken ze ook niet...
Schijnbaar zijn ze wel alom aanwezig..
Nou nee hoor, ik zit op geen enkele sociale media of werk media en wordt dagelijks geconfronteerd met woke.
Vaak vervelend, maar aan de andere kant, zet jezelf naast een woke-figuur en ontdek hoe inferieur die is als mens.
Het gebeurt in het geniep, het onderwijs met name. Verontrustend vind ik!
▼ 3 antwoorden verborgen
Bizar dat die "woke" kneusjes altijd de mond vol hebben van "onveiligheid" zodra iemand ze weerspreekt, maar dat degene die ze weerspreekt daadwerkelijk voor zijn veiligheid moet vrezen.
Wat een waardeloos, jankend en totaal mislukt kutvolk zijn die wokers toch. Meer dan gehuil en geweld komt er niet uit.
Gulag voor jou kameraad Trekhaas !
Bij1 sympathisant Laurens moet nu niet gaan lopen zeiken. Nu ook accepteren wat je mede gecreëerd hebt. Slapjanus.
Wat zei Hans Teeuwen ook al weer bij de meiden van Halal..
"Belediging is voor sommige mensen een waarheid die ze liever niet willen horen.
Dat zou kunnen betekenen dat we daar niet over mogen praten.
Jullie doen net alsof of gevoeligheid en gekwetstheid en je beledigd voelen een voorrecht is alleen voor gelovigen.
Gelovigen zijn daar heel slecht in omdat gelovigen neigen een monopolie op de waarheid te hebben."
Het lijkt compleet doorschoten met sommige van wokies.
Het gedraagt zich zoals een geloof.
En de fanatiekelingen doen aan deplatforming, bedreigingen, maar geen echte dialoog meer.
Dan ben je blijkbaar ook niet meer geïnteresseerd in hoe het echt zit.
Dan ben je alleen maar aan het scoren.
Goed gezien, religieuze fanatici zijn inderdaad onvermurwbaar. Aan de andere kant zie ik ook parallellen met iets anders. Godwin alert!!!
pbs.twimg.com/media/FnJUfhDXoAEC89o?f...
Over gelovigen en gekwetsten gesproken. www.rijnmond.nl/nieuws/1609444/poppod...
Stukje in de T..
Kwam ie toch echt wel redelijk over....
Boeh...!! Stomme wokies...!!
Zeg het ze..!!
@SterF... | 30-01-23 | 15:51:
Potverdorie....
Het circulaire vuurpeloton in volle actie. Nou Buijs, ik hoop dat je blij bent met wat je Nederland hebt helpen binnenslepen vanuit de VS. Ik gun het je van harte, dit is nl. wat jij indirect al talloze anderen hebt aangedaan met het hierheen halen van die flauwekul.
Het is wel echt het failliet van de UvA, of breder van de hele wetenschap, als het bestuur van een 'universiteit' 'nadrukkelijk afstand neemt' van 1 van zijn medewerkers die de feiten bespreekt.
inderdaad een zwaktebod van de UvA. Had eerder verwacht dat ze een debat zouden organiseren, met feiten en discussies omder leiding van een onafhankelijke voorzitter. Of de tegenstanders uitnodigen om een publicatie te zetten in de Folia, een polemiek te starten. Er zijn zoveel manieren om dit bespreekbaar te maken en om er van beide kanten iets bij te leren. Jammer genoeg een gemiste kans.
Hoho, feiten zijn ook maar een mening hè.
@small_town_dude | 30-01-23 | 15:38: dit. Het is of al die universiteiten hun grondbeginselen zijn vergeten en alleen focussen op financiële prikkels zoals buitenlandse studenten binnenhalen en naar de mond praten
Beetje dwaallicht, die Buijs, maar de manier waarop de woke-hyena's hem massaal aanvallen vanwege de "verkeerde" mening en omdat de "verkeerde" mensen hem steunen, is toch alleszeggend.
Exact. Het is zoals moslims afvalligen bejegenen, of zoals sektes uitgetreden leden achtervolgen.
Team Buijs.
De UvA voert de druk op deze docent steeds verder op. Net zo lang tot hij zelf weggaat.
Ik las het al vanochtend. Wat een kansloze bende daar. Ik neem niemand die daar is afgestudeerd serieus, een beetje zoals vroeger bij Hogeschool Inholland.
Alle organisaties met diversity officers kun je sowieso negeren.
Eerst jarenlang dat die woke-ziekte omarmen, zelfs trots bij1 stemmen en volgens janken als je die plaat voor je kop eindelijk eens doel treft. Als het niet zo treurig was kon je er om gniffelen. Laat gelukkig ook wel weer zien hoe eng die woke-sekte is en hoe onwaardig de UvA is.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedeugd.
Leer eens typen, Zalluf. En lees terug voordat je iets plaatst.
@Muxje | 30-01-23 | 15:31: heisleuk
Het gaat nu over Laurens Buijs, maar het zou helemaal niet moeten gaan over Laurens Buijs. De man heeft niet anders gedaan dan zijn mening geven in Folia, iets wat zich nog steeds presenteert als "het journalistieke medium voor, over (en door) studenten, docenten en medewerkers van de Universiteit van Amsterdam (UvA)". Niet minder, maar ook niet méér dan dat.
Waar het over zou moeten gaan is over de reacties op de mening van Laurens Buijs, en nergens anders over. Buijs kwam met een discussiestuk, maar de discussie werd vervolgens onmogelijk gemaakt, en men is nu actief bezig om hem de mond te snoeren. Waarom? Omdat zijn mening de al dan niet menstruerende wokies onwelgevallig is.
Eerst die fundamentalisten aanpakken, zou ik zeggen, want zij zijn het probleem. En dan, als men het nog op kan brengen, een discussie of een dispuut over wat hij te berde meende te moeten brengen, zoals het een volwassen universiteit betaamt.
Het gaat niet over Laurens Buijs. Als morgen een ander met een onwelgevallige mening op de proppen komt gebeurt er exact hetzelfde. Het probleem is niet Laurens Buijs, het probleem is Wokies die niet willen denken en anderen willen beletten dat nog te doen.
Dat dus.
Kunnen we er misschien van uitgaan dat wokies regelrechte bullies of beter pestkoppen zijn? En wat moeten we ook alweer doen met mensen die anderen mensen pesten?
Boe roepen, dat zal ze leren!
@P. Breidel | 30-01-23 | 15:27:
Oh ja! Dat was het. Het volk roept boe en het leger roept pang.
Nee. Dat soort volk kan hun eigen emoties niet reguleren en dan krijg je dit soort excessen.
Dat soort volk moet je dan ook straffen als kleine kinderen, aangezien ze de puberteit nooit ontgroeid zijn.
Ooit gedachte dat een universiteit stond voor wetenschap gebaseerd op feiten.
En niet op overgewaaide meningen. Heeft zo'n UVA geen inspectie?
Je zal er achter komen dat je huisarts hier zijn opleiding heeft gevolgd.
Ik heb altijd de hoop dat het meevalt met dat wokegeneuzel als de opleiding enigzins natuurwetenschappelijk is, maar bij de UvA ben ik daar niet zo zeker van.
Je huisarts heeft geneeskunde gestudeerd, een studie die eindigt op -kunde, die man / vrouw kan dus wat. De wokies studeren doorgaans in iets dat eindigt op -ogie.
Nou ja, je hebt ook sociale "wetenschappen". Ik verwacht dat ChatGPT moeiteloos wetenschappelijke artikelen op die faculteit gepubliceerd kan krijgen.
@Sieg Hein | 30-01-23 | 15:32:
logie,....
@miko | 30-01-23 | 15:48: Logisch?
Mijn huisarts heeft inderdaad iets tegen "oordelen" en is daar zelf de hele dag mee bezig haha. Sterker nog, zonder oordelen zou hij niet eens huisarts kunnen zijn. Mag ik ook niets van vinden, want dat is dan weer "oordelen". Zucht...
▼ 3 antwoorden verborgen
Ook ik ben bevestigd in mijn gelijk!
Denk je ook eens in dat deze universiteit ook een rechtenfaculteit heeft en er dit soort geradicaliseerden ideeen-onderdrukkers aan de UvA opgeleid op een gegeven moment de rechterlijke macht ingaan. Horror!!!
Dat moeten we toch zien te voorkomen? Sociaal wetenschappers die academici met biologische opvattingen kunnen cancellen... Galliea, sluit die universiteit of start een nieuwe.
Als Laurens Buijs een Surinamer was geweest, hoe had woke-links die spagaat dan beleefd?
Beveiliging bij de FEBO en beveiliging bij een hoorcollege. Wat een geweldig land!
Welke debiel zal zijn kind nu nog daarheen sturen?
Dezelfde woke-vogels die daar zelf hun scriptie over 'Intersexueel communisme en haar applicaties' hebben ingeleverd.
Je moet wat als je kind de verstandelijke capaciteiten mist om naar een technische universiteit te gaan.
@Monkey Cabbage | 30-01-23 | 15:21:
Ze zijn er toe in staat.
Wat heeft interseksualiteit nou weer met een economisch systeem te maken.
ik heb nog getwijfeld om misschien ooit ook het onderwijs in te gaan, maar nu ben ik bang dat ik het daar maar een maand volhoud.
Of misschien op de US-postal manier, met een afgezaagde dubbelloops ;)
Laurens Buijs geilt wel een beetje op aandacht, maar toch moet ik #teambuijs kleur bekennen.
Dat heb ik ook, ik zou hem niet meteen als held op het schild willen hijsen, maar vooralsnog heeft hij mijn sympathie.
Tegen Woke in gaan, hoe durf je.
Niet goedgekeurd door Woke, dus kan niet. Wat een land!
Waardeloze werkgever die UvA.
Zal wel met de faculteit samenhangen
Hij had als linkse gay erg uitgesproken-en terechte- opvattingen over het geweld tegen homo's in Amsterdam. Dat valt op de UvA natuurlijk helemaal verkeerd.
Opvallend hoe men als hyena's Buijs aanvalt op twitter. Die groepsdrang zie je ook bij andere groepen homohaters.
Buijs is de kanarie in de koolmijn.
Gas! gas!
De boerenkoolmijn?
"Hoewel UvA beveiliging heeft geregeld"...
Beveiliging voor leraren. Hoe ontzettend diep zijn we gezonken.
En dan vooral als reactie lafhartig afstand nemen van zijn woorden en ze ook bij voorbaat als kwetsend bestempelen en dan raar opkijken dat er mogelijk bedreigingen komen uit de groep van mensen die zegt te pleiten voor inclusiviteit en erkenning. Ze hebben nog net de wapens niet aangegeven.
Waar is de tijd dat dit soort nepstudenten die de boel verstoren er gewoon uit gegooid werden?
Blijkbaar nodig in de "safe" space van de wokies. Vorige week was er nog een interview met een student sociale wetenschappen aan de UvA, die zei dat er op de faculteit wel degelijk een grote diversiteit aan meningen is, maar niemand durft iets anders dan de concensus te uiten, uit angst voor repressailles.
dat was 20 jaar geleden op de grafische school ook al. Ali werd weggestuurd en mo kwam verhaal halen. leeraar in het ziekenhuis met gebroken kaak, afgebroken gebit en vele bloedende worden. Wat deed de leiding? leraar advies geven niet zo hard op te treden tegen Ali. Nou jaaaaaaa
@pete1023 | 30-01-23 | 15:21: Ik had een paar kennissen die de Academie voor Lichamelijke Opvoeding hadden afgerond, en die vertelden -20 jaar geleden al -dat ze moeilijk een geschikte baan als gymleraar op een middelbare school konden vinden. Er waren wel degelijk vacatures, maar die waren op scholen waarvan de leidinggevenden adviseerden om geen honkbal te geven, want die knuppels konden door de leerlingen ook voor heel andere doeleinden worden gebruikt.
@pete1023 | 30-01-23 | 15:21: vermoedelijk duimzuigsel. niettemin doe je er beter een Krav Maga opleiding te doen als je in het onderwijs moet werken. En altijd een geluidsrecorder op de man, ingeschakeld en alles jaren bewaren.
▼ 2 antwoorden verborgen
serieus, die wokies die een safe space nodig hebben en al janken als er een poppetje met jurkje op een wc deur hangt, en dan jezelf niet veilig genoeg voelen, om zelfs met beveiliging niet naar je werk te durven? Dan laat je jezelf ook wel heel makkelijk cancellen
Dwang Buijs.
Gelukkig bestaat er een tegenbeweging. Kijk en huiver, wat een dom kind en wat een slimme academicus
twitter.com/i/status/1617237092953882...
Mooi man!
Ik ga naar meer van die man zoeken.
Dappere vent die spreker.
Vreselijk dom wijf en mooi hoe ze op haar plaats wordt gezet.
De UVA en haar paradijsvogeltjes maakt zich om deze docent drukker dan om de "acht voor een nacht" docent. Maar ja die was hoogleraar en plaatsvervangend raadsheer. Buijs een klokkenluider.
Dit is hoe democratie werkt in Nederland anno 2023. Je mag een vrije mening hebben, maar dan wel de juiste anders wordt je simpelweg buitengesloten, gecanceld en weggehoond.
Hummm. Jezelf ziek melden terwijl je niet echt ziek bent. Mag dat zomaar?
Gevalletje arbeidsinspectie lijkt me.
Meer arbodienst denk ik.
Gaat de arbeidsinspectie over ziekmeldingen? Er zitten er 400.000 thuis in de bijstand, die eerst.
Onveilig voelen valt daar onder. Psychisch niet in staat om te werken.
Team Buijs! Slimme man, hart op de juiste plaats. UvA, jullie cancellen de verkeerde mensen.
Slimme man? Die zelfverklaarde BIJ1-stemmer?
@J.P.Drapeau | 30-01-23 | 15:19: Tja, dat snapte ik ook niet echt. Leugentje, of een deugpuntje scoren?
@J.P.Drapeau | 30-01-23 | 15:19: Die S.S. is uiterst slim en behendig. Wanneer heeft u met niets jarenlang 150K binnengeharkt?
@J.P.Drapeau | 30-01-23 | 15:19: Weet je wel hoeveel VVD stemmers hier in de panelen zitten? Iedereen maakt fouten.
▼ 1 antwoord verborgen
Hij had gewoon college moeten even. Bedreiging door een fruitcake colonne is wel van de zotte. En het zal even lekker worden wanneer er ook feitelijk geweld zou worden gepleegd door een of meerder mafkezen.
REAGEER OOK
Inloggen